Looking for Something?

Friday, 13 July 2007

pro-uniqueness

ay naku. i'm throwing a hissy fit. this is the second time that something from me was copied. i hate it when people copy but do not credit the owner or creator. i copy but i ask permission from the owner or credit the owner properly. the first one is that my shoutout in friendster was copied and pasted and was used as her own shoutout. now, punyeta, somebody copied my haircut. what's ka-jirits pa is that my haircut is the brainchild of my hairdresser since childhood na di ko pinagpapalit sa mga uber sosyal na parlor.

i love bhoy gutierrez to bits. he works like magic because i look so dignified when he's the one cutting my hair. i trust him with my hair so when i had my hair cut, i told him to cut my hair in any way he likes considering my desired length and face framing requests so that i won't look like a siopao. he personalized the haircut, bumagay naman. kaya feeling ko napakaganda ko matapos kong magupitan:

malandi ka, kc!

sayang walang back view para you can see the difference. so the cut is like, bhoy's property. sana may intellectual property rights sa haircut so that he can be credited for his creativity..at mahihirapan ang mga gustong mang-gaya ng pauso niyang haircut. hmpf, bwiset!

consider this superficial but it really irks me when they claim something mine as their own.

check out this link from my sister's blog regarding bhoy gutierrez, our hairdresser extraordinaire.

3 comments:

arnie said...

ahh...ansaman naman nun..pati pala shout out kinokopya na ngayon... tsk tsk tks...

Queen of Mean said...

Nice haircut.=)
sunugin ang mga pirata.hehehe

kc said...

@ arnie: oo nga. nagulat ako nung nakita ko. pinalitan ko na nga agad. nag-isip pa tuloy ako ulit ng napaka-rhetorical na sentence.

@ queen of mean: thanks. sinabi mo pa, sunugin ang mga pirata! talagang na-feel pa ni haircut imitator na magpasalamat sa mga taong nagsabing maganda ang gupit niya. di niya masabing ginaya niya sa akin. may nakapansin na parehas kami ng gupit..keeping silent lang siya..*frickin' evil laugh*