Looking for Something?

Wednesday, 25 July 2007

wake up call

a lot of my friends and classmates have been up and going to apply for jobs at call centers. some of them are trying to force my lazy ass out of this chair so that i'd come with them in job hunting. my answer is still a resounding, NO.

DSC04030

wake up, kc...they said you need a job even if you don't really need it.


i prefer to work as a nurse, even if i'd work only as a trainee. seriously, i have nothing against call centers but knowing myself, i can be sucked in there. who wouldn't refuse a job that cashes in a lot? compared to the salary that nurses make, barya lang iyon sa kinikita ng call center agents. oops, halatang mukhang pera..*lol*

for me, kung itutuloy ko ang call center job, manghihinayang ako na mag-resign. sa laki ng sweldo ko, lalo na if the time comes that i'd be having my license, baka mahirapan akong mag-decide. atsaka sayang ang madugong case studies at ang pagiging exposed ko sa ptb. sayang ang tapang ko sa pagharap sa pasyente na suspected for meningococcemia sa ER. in short, it's all about the money and that i want action in my job because it serves as my battery that keeps me going. bawal kasi ang papatay-patay, ika nga nila.

mga neneng at dodong, action po ang hanap ng tamad kong pagkatao. madali kasi ako ma-bore. yun lang. peace out sa mga call center agents na makakabasa nito.

4 comments:

jc.guiyab said...
This comment has been removed by the author.
jc.guiyab said...

you know, the reason why i chose nursing from business is because i love the fact that i am saving lives and it's always a thrill for me to encounter all sorts of health problems and solve them. i am satisfied by my patient's smile. it sounds not so real but it's true. especially if it's a kid who smiled at me and saying that his tummy doesn't hurt anymore. everyday there's a challenge.

many of my classmates, too, have applied for a job... i tried once just to experience a job interview. it was quite fun. but i was obvious to the employer. they know i don't want the job.

i really prefer to work as a nurse. so i'll wait for the results of the exam.

the results will point where i should go.

i am hoping that i will pass and i am praying the others would.

God bless. sana makapasa tayo at ang mga classmates natin pati yung mga friends natin sa ibang school.

nelo said...

uy merong comment na deleted :D

tama naman ang pananaw mo sa buhay..alam ko mahirap talaga yang mga inaaral nyo..hindi ko nga alam karamihan ng mga medical terms eh..hehe! wish u luck sa results ng exams mo...kung san ka masaya, dun ka.

kc said...

@jc: true. its very fulfilling to know that in every simple thing that you do, may nagagawa ka for your patients. yun ang masaya for me..including the action. =)

@ nelo: thanks! ako kasi yung tipo na pag ayoko, ayoko talaga. harhar. kasi feeling ko mas malaki yung chances na papalpak ako kung sapilitan ko lang ginagawa ang isang bagay...

*actually, marami naman ang nagdidiscourage sa akin na mag-call center. yun nga din ang reason nila, nanghihinayang sa pinag-aralan kapag napasarap na ako dun.