Looking for Something?

Monday, 24 September 2007

Riding in the "Uso" Wave...Not!

I'm not in the mood to always follow a fad. Ewan ko ba. Basta I don't get a kick out of following what's "in". Yeah, maybe I do but in just different occasions that I find it cute. Most of the fad today doesn't work for me. Like in fashion, I know that the skinny jeans is the hottest thing right now. But maybe I'm one of the few who doesn't have a pair in my closet. I have straight cut jeans but heck, it's different from the skinny jeans no!!!

Mahilig akong magpauso. Haha!

Way back in high school (Syet, this sounds eons ago..haha!), I was the one who started this Penshoppe Bottled Up Perfume fad. My perfume was halfway empty because of Rugby, and some of the girls in my class bought their own. Magkakaamoy na kami after nun so I have to switch to Smells Like Baby cologne by Penshoppe. In the end, nag-Johnson's baby cologne Regular na lang ako. Haha!

Nung college naman, I was running out of my grad pic copies so I have to get some extra prints. The reprinting in Chat Peypoch (photo ek-ek ng school namin) is so frigging expensive so I resorted to scanning my 8x10 photo and ordering prints at Photoline because my classmates told me that it's inexpensive dun. Ngek, mahalia din naman and I discovered Hello Kitty Fujifilm Outlet in Robinson's Manila. Syemps, I only paid 3 pesos for a piece of the wallet sized photo. O ayan, when other people heard of it, nilangaw ang Photoline.

You might say that I'm so retarded enough not to join the uso bandwagon. Riding in it will make me spend more...and I don't like spending more.

12 comments:

Cory said...

ikaw pala nagpauso nung sa hello kitty chervu! wagi! matalinong bata! :D

ruff nurse-du-jour said...

As for me: I DON'T FOLLOW FADS, I CREATE THEM.

Hahaha. Parang familiar ako sa mga perfume stuffs na yan, nung HS ako, I use raspberry crush (tska kiwi and watermelon) ng bench, yung sobrang fruity sa tapang na cologne. The week after that grabe halos ma-suffocate na kami lahat sa classroom kasi ang dami nang gumaya.

I'm not into perfumes kasi I'm allergic to some of their components. I usually get rhinitis pag naka-amoy ako. Hehehe. =) Pero cyempre ngayon, hindi na Raspberry Crush yung gamit ko, Angel's Breath at Polo Black na lang. =) Hehehe.

Grabe no, flight of ideas ang effect? =)

jc.guiyab said...

yuckers kaya pag madami kang kaparehas...ewwwww

KC said...

@ Cory: Ako nga...dahil isa akong reyna ng kakuriputan.

@ JC: True. Eewness talaga. It's like having a split personality. I don't like split personalities because it's like a part of myself is separated from me.

oops! artehan na. ^_^'

KC said...

@ Ruff: Salut!!! Iba na ang nagpapauso. Wahaha!

Uy, I also love those colognes from Bench. I used the Green Apple variant. That was my cologne before I switched to the Bottled Up thingy by Penshoppe. Talaga, nakakasuffocate kapag pare-pareho kayo ng amoy.

I have this weird penchant for cologne/perfumes. Feeling ko kasi malinis ako kapag mabango ako. sa ngayon, lunod ako sa perfume oil atsaka sa Lihim ni Victoria na puro bigay ng mga tita ko.

OK lang yung "flight of ideas". Anyone is free to share here. =)

icka said...

yo! naging bestfriend ko for awhile c hello kitty fuji film, atc harhar.. andaming copies ng grad pic hehe! apir!

.: jackie :. said...

i follow the fad...pero gadgets lang.hehe..cguro ndi ko din kinasanayan maging maluho sa damit. more on gadgets ako.

minsan lang akomagshopping for my outfits. isang bagsakan. after ilang weeks na naman bago masundan. feeling ko kxe ndi naman necessity. tama na ung komportable ka and presentable. they wouldn't wanna know too if ur dresses are signatured or not. dabah.

nice post kheys! ;)

KC said...

@ Icka: Wahaha! Nakanangtootch, sikat din pala si Hello Kitty sa inyo. Di ba, mura lang ang pa-recopy dun kaya malakas ang loob ko na magpaulan ng grad pic. ;)

@ Ate Jackie: Hindi talaga ako maluho sa damit. Gusto ko rin gadgets kaso shempre dahil buhay-kuhol ako ngayon, I still can't afford gadgets yet. Atsaka matagal na ipunan yun para sa akin.

Nakikiuso. Ang gusto ko lang naman isang matinong mp3 player. Haha. Tapos nun, wala na... :)

nelo said...

lumen isdatyu? hehe! wais na wais ka pala! ayos yan...ako rin hindi sumusunod sa uso lalo na dati yung naalala kong elephant pantalon..haha! sagwa.

kc said...

Haha Nelo! Ako lang si Lola Obang. Joke.

Totoo..yung elephant pants? Wala ako nun..magmumukha kasi akong butete kapag suot ko yun. =)

cors said...

*apir* sa ayaw sa uso...hehe...

KC said...

Kerek! *apir* din. =)