Looking for Something?

Friday, 19 October 2007

What In The World?!

As some of you know, I have been busy scattering pieces of me all around the metro (Translate: Nagpapaulan ng resume). I've also been doing online applications to some hospitals. Last night, I just read an email from Hospital X turning down my application because my "grades are all exceptional but my board rating didn't make the cut". WTF?! I didn't know that they have a board rating cut-off because they didn't indicate it on the list of requirements.

I had crazy thoughts pouring. "Baka nag-clash yung grades ko sa TOR at yung board rating ko", "Bobo ba ako?", and other whatever things. It did damage to my self esteem. There was even something that came up and made me blame myself for getting a 74 on Test 4 since it's the only incriminating mark that I got that greatly affected my rating (sabi ng ale sa PRC).

What the heck. I'm proud of my rating even if isn't even close to what everyone thinks as "satisfactory". I won't let this rejection stop me. There are lots of opportunities out there for me, other than this one. I just felt sad about this "grade stigma" because it seems as if they limited everyone's abilities with the figures that they saw on the board rating slip. Yeah, whatever. All I know is that I'm a whole lot different than the whatever mold that they had placed me into. Ay pampalubag-loob? Nyahaha.

When I was in college, my motto is: "Grades aren't the measure of what I'm really learning". I never limited myself and my abilities just because I have a grade that reeks of mediocrity. I believe that whatever the sky-high graders can do, I can do too. Well, except memorizing. Tee-hee.

That got me into thinking: who are the super intelligent people anyway? Ngek. Whatever. Pauso lang.

Anyhoo, I'm OK now. It's part of the role I play in the theatrical play that we all belong into. That play is what we know as: LIFE.

13 comments:

gasti said...

nadale rin ako ng mga lintsak na employers na yan eh..yung iba naman bias sa school, meron ding sa grades, meron ding work experience...pero pasasaan ba at makakahanap ka rin ng magandang work na mapapasukan..tyaga lang talaga..

isipin mo na lang.."it's their lost not mine" charot lang kaibigan. nyahaha!

engz said...

ipasara ang letseng hospital na yan..hmmm. sooner or later ang matitira sa kanila mga underboard. bwahahaha..

sama nila no? pasabugin natin. hehe

BB_ANNE said...

ganyan tlg pag fresh grad..kahit ako dati 5 months n tambay..hirap tlg maghanap ng trabaho. tyaga tyaga lng...ngayon na i gained experience d na mahirap maghanap khit weeks palang nkakahanap nako...^^

to engz...
iba ung sumabog MALL hindi ospital..:-(

engz said...

oi hindi ko sinasadya yung banta nung pagpapasabog.wahaha.syet, mukhang may powers ako.

wadoyutink?

ruff nurse-du-jour said...

*my hospital (haha! my hospital daw oh) requires atleast an 80% rating in the boards for the post of staff nurse. when i applied last year and my rating barely reached the minimum, they almost turned me down. buti na lang may considerations. when i retook the exams this year and i got stellar (haha, stellar daw oh) marks, parang gusto kong ipamukha dun sa HR na, "oh ano ha?! yan ba ang itu-turn down nyo?" hehehe.

pero kidding aside, its the hospital's prerogative to set high standards of pre-employment requirements. for instance, PGH turned my app down because im a june 06 taker. tandaan mo lang ang sinabi ni lord, "when a door closes, another window opens"

kaya mo yan kc. dont let that single chink destroy your optimism. its their loss kc.

travelphilippines said...

ay naku kiberlou sa knila andame pang hospital jan noh. feeling nmn nila. wih mo manalo ako sa lotto papagawa ako ng hospital hehe choz.

travelphilippines said...

its me gorjess din ok...

~*~princess jackie ~*~ said...

eto lang yan e: they don't know what they're missing.

KC said...

@ Gasti: Ay totoo. May kakilala ako na magaling talaga kaso na-turn down dahil hindi sikat ang school niya. Yung iba sa grades nga rin nangdadali...

Alam ko naman din na makakahanap ako ng magandang trabaho. Siyempre nag-uumpisa pa lang naman ako. Nakakalungkot lang kasi may pagka-elitista ang pagpili. Naisip ko rin kasi yung ibang magaling naman talaga pero chaka ang rating...lalo na yung galing sa di kilalang school.

KC said...

@ Engz: *lol* kawawa naman yung mga pasyente. May karapatan din naman sila na mag-deny ng mga applications para magkaron ng quality of care.

Anyhoo, natakot ako sa pagsabog ng g2..

@ bb anne: Oo nga mahirap pag bagong salta...

KC said...

P.S. kay Engz: Syet. Baka nga may powers ka. Pa otograf...wehehe. Walastik naman, yung childhood tambayan ko pa ang sumabog. Sad. =(

KC said...

@ Ruff: *lol* @ "my hospital" at dun sa HR thingy.

Baguhan lang kasi ako sa job applications so medyo naloka ako dito. I know that the hospital has a right to set really high standards. Maybe our orientation sa school affected me regarding sa "figurative criteria". Ang orientation kasi sa amin, di lang dapat sa knowledge ang focus...dapat pati skill. Ultimo yung mga procedures pinapa-exam pa kahit hustler ka na dun.

Ah my rude awakening to the real world...bittersweet. And it's ok to call your grade stellar because even if they think my rating is sucky, stellar pa rin yun for me. Haha!

This experience did minor harm lang naman. Dahil hyperactive ako, my optimism was revived after thinking na hindi PGH yung nag-reject sa akin. Haha!!!

KC said...

@ Gorjess of Travel Philippines: Haha. Thanks. And while you're at it, gawin mo akong Nursing Directress. *charing*

@ Ate Jackie: Thanks. Their loss is another hospital's gain. Etchos. Nag-aadik na naman ako...harhar! =)